poniedziałek, 22 października 2018

Spowiedź Janczyka

Dzięki wieloletniej współpracy z wydawnictwem Sine Qua Non kolejną książką jaką otrzymałem była autobiografia Dawida Janczyka  - "Moja Spowiedź", która opowiada o jego zmarnowanym talencie.


Dawid Janczyk - człowiek, którego na pewno zna każdy kibic interesujący się piłką nożną w Polsce. W tym gronie jestem i ja. Zawodnik, któremu jako junior prognozowano wielką świetlaną przyszłość. Chłopak miał po prostu talent. Mówiono że jest jednym z największych talentów w Polsce, potem zaś że jest alkoholikiem. Wielkie pieniądze, transfer do Moskwy i nieodpowiednie towarzystwo sprawiło, że jego drogi z boiska często zaczęły zbaczać do monopolowego.

To już nie pierwsza autobiografia upadłego piłkarza wydana w naszym kraju, pewnie w celu zarobienia paru groszy na swojej historii. Był Iwan, był Sypniewski, był Król, jest i Janczyk. Tyle że ten ostatni ma dopiero 31 wiosen na karku i z pewnością jakby chciał dałby sobie radę i powstałby. Myślę, ze na pewno pograłby jeszcze gdzieś w niższych ligach.

Już na samym wstępie autor zaznacza, że książka nie ma na celu nikogo umoralniać ani sprowadzać na właściwą drogę. Chce aby jego opowieść była przestrogą dla młodych piłkarzy wchodzących w zawodowstwo. Żeby pokazać jak łatwo można wszystko stracić.

W książce znajdziemy także wiele wywiadów, między innymi z trenerem Glubiszem, czy kapitanem tej samej jedenastki U21 w 2007 roku Białowskim, ale również z Jackiem Magierą (trenerem i piłkarzem Legii), Leśnodorskim (byłym prezesem Legii), Lubańskim, a nawet mamą Dawida. Rozmowy przeprowadzał współautor Piotr Dobrowolski.

Książkę czyta się bardzo szybko, jednym tchem. Nie tylko można się wiele razy pośmiać, ale też zdziwić i zasmucić. Również historia trafia do czytelnika i ten docenia co ma wiedząc jak łatwo można spaść na dnie. Jednak mnie denerwowały wywiady, zajęły one niemal połowę książki i przeplatały się z opowieściami piłkarza. Ja osobiście chciałem jak najszybciej te kartki przerzucić, by dalej rozkoszować się lekturą.

Książka zdecydowanie godna polecenia wszystkim polskim kibicom znającym Dawida Janczyka. Również wszystkim juniorom - ku przestrodze.

Książkę możecie nabyć TUTAJ w wersji papierowej, TUTAJ w wersji elektronicznej, zaś klikając TUTAJ możecie znaleźć ja w atrakcyjnych pakietach z innymi książkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz