środa, 3 kwietnia 2019

"Szmata" Łapińskiego

Tomasz Łapiński - legenda Widzewa Łódź oraz reprezentant Polski zadebiutował tym razem jako pisarz. Jego powieść pt.: "Szmata" trafiła w moje ręce dzięki wydawnictwu Sine Qua Non.

Książka jest literacką fikcją, która jednak miesza się z rzeczywistością polskiej piłki nożnej. Jest to autobiografia fikcyjnego piłkarza - Romana Dzwonkowskiego, legendy drużyny Centrum.

Na pierwszy rzut oka ciekawa okładka. Ubłocone, brudne korki, które nie wiem czemu ale kojarzyły mi się ciągle z takimi osmolonymi przez ciągłe palenie papierosów płucami.
Uwagę przykuło mi także pierwsze zdanie: "Czy narrator może przeklinać?" i odpowiedź: "A skąd mam to, kurwa, wiedzieć?".

Tak, przekleństwa są, test jest prosty, dosadny, nie miał moralizować, ale jakieś tam przesłanie ma, surowy i bezwzględny. Mimo iż sporo fikcji, coś w tym jest bo korupcja, seks czy alkohol to normalka w futbolu. Dbałość o szczegóły opowiadań na wysokim poziomie.

Książka bardzo dobra, szybko i łatwo się czyta. Ale mnie nieco rozczarowała. Wolałbym przeczytać prawdziwą autobiografię Łapińskiego z wieloma smaczkami z szatni.

"Szmatę możecie nabyć już za 24.40 zł TUTAJ. Co ciekawe dla prawdziwych fanów dostępna jest także z autografem (KLIK). Dla miłośników książek w wersji elektronicznej można nabyć ebook - KLIK. Ponadto TUTAJ dostępna w wielu atrakcyjnych pakietach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz