czwartek, 2 marca 2017

"Porąbany". Kryminał w środowisku żużlowym

Współpracując z wydawnictwem Oficynka, otrzymałem książkę pt.: "Porąbany". Szczerze mówiąc całkiem przypadkowo, ponieważ dzięki Pani Joannie Nowak dowiedziałem się, że taka pozycja jest związana ze sportem.

Od wydawnictwa Oficynka otrzymałem książkę "Wóda i Bala", o którą recenzowałem TUTAJ. Trafiła do mnie także powieść „Porąbany”. Jest to współczesny kryminał napisany przez fana żużla i znanego pisarza Alfreda Siateckiego.

Wspomniana pozycja jest drugą częścią powieści o dziennikarzu śledczym Danielu Jungu. Pierwsza "Postrzelony" dotyczy polityki.

Akcja toczy się w środowisku żużlowym i dziennikarskim. Dziennikarz Jung z musu zajmuje się działem sportowym po śmierci dwóch dziennikarzy „Gazety Zielonogórskiej”. Wkrótce zaczyna prowadzić własne śledztwo.

Czytając nieco o tej książce natrafiłem na ciekawą wypowiedź jednej z dziennikarek na łamach pewnego magazynu. Twierdziła, że autor "krytycznie portretuje i policję i redakcję". Z tym pierwszym można by się na siłę zgodzić, z drugim na pewno. Praca dziennikarza w gazecie wygląda nieco inaczej.

Niestety nie jest to powieść typowo o żużlu, jego fenomenie, rozgrywkach czy zawodnikach. Można powiedzieć, że jest to kryminał z nutką akcentów obyczajowych z żużlem w tle.

Pisarz jedynie przedstawia pokrótce portrety kibiców i szefostwa. Stąd fani czarnego sportu raczej za wiele ciekawego nie znajdą. Natomiast zwolennicy śledztw, dziennikarstwa, prowadzenia dochodzenia przez policje na pewno coś dla siebie znajdą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz