sobota, 12 września 2020

Wieczny Ayrton Senna

Trzy lata temu Wydawnictwo Sine Qua Non wydało biografię Ayrtona Senny. Kibice brazylijskiego kierowcy Formuły 1, który tragicznie zmarł w wypadku doczekali się w Polsce jego biografii. Do mnie również ona trafiła.

Tak jak pisał kiedyś Mikołaj Sokół z Eleven Sports: "Uniwersalna lektura zarówno dla fanów Senny jak i dla tych, którzy nie zdążyli obejrzeć mistrza w akcji". Ja niestety nie zdarzyłem, nawet choćbym chciał, podczas gdy on wygrywał, mnie nie było na świecie.

Mimo to chciałem mieć tą książkę. Formułą 1 nie interesowałem się tak jak piłką nożną, ale wystarczająco by znać nazwiska czy obecnych kierowców czy tych z wcześniejszych lat. O czarnym weekendzie, w których zginęli nie tylko Senna ale i Ratzenberger również słyszałem.

Jest to typowa biografia zawodnika opisująca jego losy. Zarówno jego początki, wyścigi, wygrane, dążenie do celu, jak i osobowość i styl jazdy, który chyba dzięki niemu stał się "kontaktowy". 

Nie mogło także zabraknąć analizy wypadku. Autor szuka odpowiedzi na pytanie jak to się stało, przytaczając nawet relację z przesłuchiwań. 

Książka niezwykle ciekawie się prezentuje, nie tylko na kolory reprezentacji, ale przede wszystkim dzięki twardej okładce. 

Książkę Richarda Williamsa pt: "Wieczny Ayrton Senna" znajdziecie na LaBotiga.pl zarówno w wersji elektronicznej (KLIK) jak i papierowej (KLIK). Ponadto TUTAJ dostępna jest także w wielu pakietach z innymi książkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz