sobota, 16 lutego 2019

Sportowe Książki Roku 2018

Za nami szósta edycja plebiscytu na Sportową Książkę Roku 2018. Do końca stycznia można było oddawać swoje głosy, zaś wczoraj pojawiły się już rozstrzygnięcia.


Głosowania ekspertów:

Za najlepszą książkę piłkarską i historyczną uznano spisaną przez Jonathana Wilsona i wydaną przez Sine Qua Non "Aniołowie o brudnych twarzach". Swoją również pozytywną opinię o tej lekturze wyraziłem TUTAJ.

Najlepsza biografia roku to wydana przez wydawnictwo Arena historia Socratesa pt.: "Doctor Socrates". O "człowieku orkiestrze" pisałem już TUTAJ. Na jej temat przeprowadziłem nawet wywiad z dziennikarzem i znawcą brazylijskiej piłki - Bartłomiejem Rabij, który znajdziecie TUTAJ.

Jeśli chodzi o najlepsze książki związane z górami, zwyciężyła "Artur Hajzer. Droga Słonia" Bartka Dobrocha.
Najlepszy poradnik roku to "Ultra. Dobiegniesz dalej niż myślisz" Violetty Domaradzkiej i Roberta Zakrzewskiego.
W kategorii książki dla dzieci wygrała jedna z serii książek "Wybieram swój sport" Łukasza Olkowicza, pt.: "Na śniegu". Książeczkę "Na boisku" recenzowałem TUTAJ.

Głosowania czytelników:

Zwycięzcami okazały się książki wydawnictwa SQN i Areny. Pierwsza z nich z (książka zagraniczna) to "Mechanik". Druga zaś z polskiej kategorii to bardzo ciekawie spisana historia Złotej Jedenastki reprezentacji Węgier. Opinię o historii drużyny, która fatalnie przegrała finał Mundialu publikowałem TUTAJ.

Drugie miejsce to wywiad rzeka z Andrzejem Strejlauem pt.: "On, Strejau" spisana przez Jerzego Chromika. Recenzję prezentowałem TUTAJ. Jeśli chodzi o Pana Chromika, ten kolejną książkę, której bohaterem będzie Włodzimierz Szaranowicz, o czym pisałem już TUTAJ.

Podium uzupełniło "70 niezwykłych historii na 70-lecie Pogoni Szczecin".

źródło: SportowaKsiążkaRoku.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz