piątek, 24 lipca 2020

Z kart historii: Deyna Szczepłka

Taką gratkę udało mi się pozyskać. Jest to książka Stefana Szczepłka pt.: "Deyna" wydana przez Dom wydawniczy Grażyna Kosmala z 1996 roku, a wiec ma już 24 lata, ze wstępem Kazimierza Górskiego.

Postaci Deyny, tak jak i autora przedstawiać nie trzeba. Karierę świetnego piłkarza spisał znakomity dziennikarz sportowy.

Ostatnie ponad dwadzieścia stron to biogram piłkarza, nagrody, wyróżnienia oraz chronologiczny spis wszystkich spotkań, zarówno w klubach jak i reprezentacji, w których zagrał Kazimierz Deyna.

Na sam koniec wiele ciekawych fotografii, które głównie pochodzą z prywatnej kolekcji Stefana Szczepłka.

Ciekawostkę mam taką, nie wiem jak jest w innych egzemplarzach książki, ale w tej którą mam strona 55 i 56 jest zdublowana :)

Jeśli chodzi o Deynę posiadam "Kazimierz Deyna. Czyli obcy" oraz "Kazimierz Deyna. Geniusz futbolu, książę nocy". Jeśli chodzi o Szczepłka "Moja historia futbolu. Tom I: Świat" oraz "Moja historia futbolu. Tom II: Polska".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz