niedziela, 1 października 2023

Jessica Ziółek w powieści o byciu WAGS

Wydawnictwo Harde raczej nie słynie z piłkarskich i sportowych książek, ponieważ wyszło ich po prostu mało. Dotychczas ukazały się jedynie "Sport zza krat" oraz biografia Terleckiego. Obie bardzo dobre, więc patrząc na kolejną zapowiedź byłem przekonany że będzie hitem.

Harde wydało książkę Jessiki Ziółek dobrze znanej z bycia WAGS. Autorka blisko dekadę była w związku z Arkiem Milikiem, zatem od środka liznęła świata, do którego nie każdy ma dostęp. Tym bardziej patrząc na to, na zapowiedzi i opis książki liczyłem na bardzo ciekawą pozycję. 

Zaczęło się całkiem nieźle "Chciałabym zabrać Was do świata WAGs". Autorka chce pokazać z czym żony i partnerki piłkarzy się mierzą, jak wygląda ich życie, co robią, czym się zajmują, co jedzą, czy są szczęśliwe itd. "Jak wygląda to życie z mojej perspektywy". 

Jednak po kilku kolejnych stronach jednak nieco się rozczarowałem. Mimo iż większość sytuacji jest prawdziwa, niektóre z nich to fikcja literacka. 

Autorka napisała "sporo prawdy o swoim życiu". Niemniej jednak nie jest to jej biografia. Może w tym tkwił szczegół? Ta książka to powieść o byciu na świeczniku, o stresie, hejcie, zdradach, pieniądzach, miłości, cierpieniu itd.

Jak na debiutancką pozycję całkiem fajny temat. Nie ma za wiele książek o kobietach, kobiecym futbolu, a tym bardziej o życiu ich partnerek. Na myśl przychodzą mi jedynie "kobiecy futbol" oraz "piłkarki". Tym bardziej mógłby to być strzał w dziesiątkę.

Z kolejnymi kartkami jednak moje zafascynowanie spadło całkowicie. Przeczytałem o rzeczach, o których jako kibic wiedziałem że są, że dzieją się na prawdę. Mniej więcej wiedziałem jak wygląda ten świat. Zabrakło mi jednak tego czegoś. Osobiście oczekiwałem nieco więcej od tej książki. Oczywiście nie szczegółów, nazwisk i tego typu rzeczy, ale może bardziej biografii. Nawet patrząc na przypisy - większość jest z "Pudelka". No nie, nie po 12 latach w takim świecie. Trochę niewykorzystany wielki potencjał. 

Z drugiej strony jednak historia pouczająca, pozwalająca docenić miłość, wsparcie drugiej osoby i to co się ma. Pokazująca, że pieniądze to nie wszystko i jak daleko można się posunąć pragnąć pieniędzy i sławy. 

Opisaną pozycję możecie nabyć na oficjalnej stronie wydawnictwa TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz